rosearoxo

Sorgens dag!

Kategori: Allmänt

Idag är en dag för att minnas både positiva och negativa förändringar i mitt liv.. Några som påverkat mig starkt och andra som skänkt mig otroligt mycket lycka och kärlek.. Varnar för ett känsloladdat inlägg men mycket jag måste få lätta på. Jag kan bäst förklara det i ord så här kommer det!

För en vecka sedan var vi tvungna att en än gång ändra vår gemensamma framtid, nu till någonting sämre än vad vi sett fram emot. En förändring som både skrämde oss och skänkte oss en stor glädje men framförallt någonting som förde mig och min älskade närmare varandra.. Inget sagt och inga frågor ställda men vi sörjer än! En vecka av total förtvivlan, ångest och kärlek..

Idag är också första dagen jag hade med min lilla häst som är så underbar. Ett år har gått och jag har aldrig ångrat henne en sekund.. Kommer aldrig att glömma det första mötet i Luxemburg där vi träffades. Hon stod i intryckt i hörnet av en box, jag var som ett barn på julafton och när jag sträckte ut min hand mot henne och fick känna hennes silkeslena mule för första gången blev det äntligen verklighet.. Vilken kärlek jag hyser för min underbara lilla häst! Önskar mig många fler åt tillsammans med min vita dröm..

Idag är också ett år sedan världen förlorade en stjärna.. Jag sörjer med närmaste familj, vänner och bekanta, för på samma dag jag fick känna kärleken till min jäst fick jag även känna tårar på min kind för en människa som egentligen inte haft en betydande roll i mitt liv, men som ändå funnits där och påverkat både mig och många i min omgivning! Vila i frid. Sänder en tanke ikväll och önskar att allt hade vart annorlunda.

Slutligen vill jag säga följande: ta hand om varandra och älska varandra som att morgondagen inte fanns, annars kan det vara försent! Var tacksam för det livet har att ge och njut varenda sekund av den lilla tiden vi har här på jorden. Ta hand om varandra och behandla varandra som du själv vill bli behandlad.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: