rosearoxo

Motivation

Kategori: Allmänt

Dagen går som vanligt sakta men säkert framåt. Idag har jag faktiskt sysselsatt mig dels med massor av telefonsamtal samt att jag bakat både sockerkaka och kladdkakemuffins. Har dock inte smakat på bakverken, förutom en liten bit av sockerkakan, den blev god men tyvärr segrade varmluftsugnen så den fick en hård "botten" men det gör väldigt lite känner jag. Alltså tredje satsen kladdkakemuffins som jag bakat på en vecka, man kan ju tycka att jag ska kunna receptet utantill vid det här laget, men jag har guldfiskminne...
 
Annars så har det vart den gamla vanliga visan, söka jobb, skriva om CV och personligt brev. Börjar bli väldigt less på det jag redan har och att skriva om det, funderar då på att kanske ta bort det helt och börja om från början med det, så får vi se. Jag ska på arbetsintervju för Skellefteå Kommun som vikarie inom handikapp och seniorboenden, kan ju bli intressant. Det lönar sig att trackassera människor via telefon. Hihi!
 
Däremot så behöver jag lite motivation till att börja träna igen, istället för att masa mig till gymmet i -21 grader så blev det Walking Dead och smörpopcorn, det är ju så mycket behagligare, men behöver nog fan en riktig omgång för mina stackars muskler som suttit still i hela 3 dagar, sjukt jobbigt. Testade tänka för mig själv "Nä nu ska det här fattiga lilla fettot äta lite popcorn" men det fungerade inte, tänkte istället på att röka.. Hmfp!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: