rosearoxo

Pussungar

Kategori: Allmänt

Wow! 
Mitt inlägg måste verkligen ha vart läsvärt igår med tanke på att jag hade 30 unika besökare, tror det är första gången det hänt hittils. Tusen tack allihop! Känns lite fjantigt att jag blir lyrisk över så, egentligen få, besökare men det är guld värt. 
 
Idag blev det en "tidig" morgon som vanligt när man är i Boden ("tidig" med tanke på att jag i vanliga fall är en sjusovare) och de där sista 10 minutrarna i sängen förstörde hela min morgon. Hann inte dricka något kaffe innan jag kom till stallet så jag gick runt där och var tossig i huvudet halva morgonen,
 
Hursom så var vi ute och körde min stjärna idag, gud så fin hon har blivit. Jag är så stolt över henne och inser nu att jag gjorde rätt val med att köra in henne. Hon fullkomligt älskar att springa framför vagnen, öronen spetsade, arbetsvillig och glad. Ja det var en fröjd! Tyvärr så var hon så skitig så kunde inte knäppa mig en bild. Det är inte lätt att ha en vit häst när hon är brun större delen av tiden. Men, mer om mina val angående Allie kommer i ett annat inlägg som kommer postat på bloggen mest troligt imorgon. 
 
Därefter åkte vi ut till skogen på kalas hos Maja och Håkan. Maja är Mats (min syster sambo) lillasyster, så ni nu alla vet vad jag pratar om. Håkan fyllde år så han bjöd på tårta och fika till hela familjen, där jag valt att räkna in mig själv, eller som jag sa åt Maja och Håkan "Jag har ingen present men jag är en freeloader", vem tackar nej till tårta lixom? Inte då jag. Det var så hursom trevligt att träffa allihop igen. Sist var på paltkalas för några veckor sedan. 
 
 
Sen fick jag leka hemmafru, bestämde att Emely skulle få en inte så hektisk kväll då Mats jobbade så jag tog hushåll och ungar så fick hon ta tvättningen av stalltäcken. Började med att städa lägenheten lite halvt och sen var det läggdags för barnen, måste säga att jag är imponerad av mig själv då jag fick dem att sova relativt lätt, småtrollen. Emely avr tydligen också imponerad, men det är klart, första gången jag gjorde det själv med dessa ungar så det var väll nybörjartur. Börjar lära mig deras rutiner nu så det underlättar ju att man vet vart vällingen finns och hur många mått som ska i. Underbara pussungar!
 
Men, nu ska jag dricka mitt the färdigt, ta en snabbdusch och sen blir det sängen. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: