rosearoxo

Skellefteå

Kategori: Allmänt

Då var man tillbaka i Skellefteå. Började min resa igår kväll och kom hem vid 22:30. Var nog en av de "skummaste" resorna jag gjort med Kustbussen hittils. Det hela började med att jag kollade fel tider på bussen, kollade såklart på tabussen.nu och där såg allt OK ut. Tänkte inte på att de har blivit "high-tech" nu och även har med tågavgångar (som att någon skulle åka tåg mellan Luleå-Skellefteå?) så jag såg fel.
 
Insåg mitt misstag för sent, dvs på stationen i Luleå. De hade dessutom hunnit stänga ner deras vänthall så blev fast i entren med en stupfull gubbe som började fråga mig massa underliga frågor, tog snart mitt pick och pack, la benen på ryggen och sökte mig till grönare marken. Hamnade på Big Boy i Luleå där jag drack hela två koppar kaffe, på två timmar. Där var nästa lustigkurre. En gubbe som satt och åt, morrade mellan varenda tugga (morra som en hund), suckade några gånger och tog sedan nästa tugga. Resturangen fylldes snart med mer folk och då kunde jag pusta ut och inse att jag nog inte skulle bli attackerad av ett gäng crazy-people.
 
Väl påväg hem så höll jag nästan på att somna i bussen men jag höll mig vaken, ett gäng fyllekajor steg på i Byske och helt plötsligt så var det party-bussen, efter att en människa med en coca-cola flaska som innehöll genomskinlig vätska svurit ed inför chauffören att han absolut inte var full och att flaskan absolut inte innehöll alkohol. Herregud!
 
Insåg inte hur mycket snö det var i Skellefteå förän jag steg av bussen i en snödriva. Men det är mysigt att det äntligen kommer, synd bara att det blev så kallt helt plötsligt.
 
I övrigt så vill jag säga grattis åt min fina syster Emely som blev hela 24 år gammal igår, den 2:a december <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: