rosearoxo

Musikälskare

Kategori: Allmänt

Dagens roligaste upptäckt: Pappa har "De Vet Du - Fucka ur" som en av de mest lyssnade låtarna på Spotify. Skrämmande roligt på något sätt! Ja, trevligt är det att mina föräldrar håller sig unga.
 
Hade tänkt skriva ett inlägg om mitt musikintresse idag. Någonting som jag alltid har hållit nära hjärtat är musik. Minns mycket väl när jag var 6-7 år gammal och Mr Music skivan kom i posten. Vi var snabba med att stoppa in skivan i CD-spelaren och avnjuta de nyaste hitsen på högsta volym samtidigt som både jag och mina systrar stampade i takt. Våra föräldrar har alltid lärt oss mycket om musik, spelat musik från alla åldrar och lärt oss ett och annat om att dansa, jag är en jävel på att bugga, bland annat. Ett band jag alltid kommer hålla varmt om hjärtat är Queen. 
 
Nu som vuxen har jag något av ett fotografiskt minne av musik. Spela ett intro och jag vet mest troligt vilken låt det är! Kan alla texter till låtarna jag gillat genom tiderna och så fort jag måste göra någonting som kräver energi av mig så är det musik i öronen jag behöver höra för att slappna av. Kan kalla det för min drog! Musik, snus och kaffe. Hade jag inte haft dessa 3 ting hade jag vart förlorad. Musik för mig, är lika naturligt som att andas.
 
Jag älskar blandad musik från alla olika genrer, från klassisk musik till industrial. Nu på senare år har jag fått det svårare för mig att hitta musik som jag verkligen älskar, men då och då dyker det upp en låt som får mina öron att nästan trilla av. Gåshud och nästan tårar i ögonen av ett vackert stycke musik. Nu sist var det konstigt nog Darins tolkning av Astrologen (Magnus Uggla) som fick mig att bli vek i benen.
 
För de som vet, har jag även en intatuerad titel på min underarm av en låt som jag verkligen älskar och har älskat från den dagen jag hörde den. Kommer aldrig att ångra min tatuering som jag delar med min älskade Michaela som också har samma kärlek som mig till musiken. Nedan tänker jag lista mina absoluta favoriter genom tiderna. Hoppas bara att jag kommer ihåg alla.
 
  • Grits ft. Toby Mac - My life be like (ooh ahh)
  • Queen - I Want To Break Free
  • The Ark - Calleth You, Cometh I
  • Soul Asylum - Runaway Train

Kommentarer


Kommentera inlägget här: