rosearoxo

Gratis flygtur!

Kategori: Allmänt

Varning för horse-bonanza..
 
Morgonen inleddes som vanligt, upp ur sängen, en snabbkopp kaffe på vägen och till stallet. Dags för dagen D. Alla hästar skulle köras/ridas så det var en del att stå i. Så började med att göra alla dagliga sysslor och sedan så var det på schema att raka Allie. Det gick över förväntan, hon var skeptisk i ca 2 sekunder och sedan halvsov hon under hela tiden, förutom när Emely skulle raka henne i ansiktet så hjälpte hon även till med att hålla upp huvudet. Såklart var det Emely som fick sköta rakningen av henne då jag själv är rätt världelös på det. Så fint blev det.
 
 
Sen var det dags att fara ut och rida på lilla damen. Gick över förväntan till en början. Däremot var damen lite väl pigg så jag fick sitta och hålla emot. När vi kommer en ganska bra bit så tog dock piggheten överhand och hon började trippa och jävlas, sen sa det pang så låg jag på backen. Slog i huvudet och ena axeln så kommer nog få lite blåmärken och en ordentlig bula, men både jag och hästen klarade oss fint. Allie, nöjd som hon var, skuttade in bland träden men stannade där, så det var bara att hämta henne och hoppa upp igen. Vilken kamp vi hade, nästan hela slingan och en liten stund på gården, men hon gav sig tillslut och då var hon riktigt fin och följsam. 
 

Kommentarer

  • Emely säger:

    Hon var superduktig, du också.. hon passar kanon med min superspårklippning:-)

    2012-11-28 | 23:53:49
    Bloggadress: http://mvhe.blogg.se

Kommentera inlägget här: