rosearoxo

Som bambi..

Kategori: Allmänt

Fy och farao vad jag hatar detta väder!
Har vart som en frusen fiskpinne hela dagen pga. dimma, regn, is och slask. Är så himla farligt dessutom då vad som ser ut som en vattenpöl egentligen är en isfläck med vatten på. Var och varannan har väll vart nära på att dratta på rumpan. 
 
Glömde att skriva i gårdagens inlägg. Igår när vi var till stallet och skulle ta ut hästarna så fick tuffingen Ärtan en riktig match mot isen. Till saken hör att han är 1 år gammal och hade bara broddade skor på framhovarna och lite väl brottom ut. Han kämpade på länge men snart gjorde han en Bambi, halkade ner på rumpan och i all tjurighet la han sig. Han låg där en lång stund och såg butter ut. När han väl reste sig var han inte så tuff längre. Stackars lilla krake! 
 
Vill väll inte direkt påstå att det har vart en alltför aktiv dag för mig. Var så trött när jag vaknade imorse att jag inte fattade att jag var vaken förän vi satt i bilen på väg till stallet. Emely jobbade på travet så vi åkte in en sväng och såg några lopp, till stallet och sen tillbaka hem.
 
Stefan är då fortfarande kvar i Norge och arbetar för fullt. Tycker att han gör det bra som pallar att vara hemifrån så länge utan några egentliga vänner att prata med förutom de han arbetar med. Men, nu är det bara en vecka kvar och sen är han hemma igen, mitt hjärta. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: