rosearoxo

Ridning

Kategori: Allmänt

Häromdagen innan jag åkte hem från Boden så passade jag på att ta en minitur med Allie. Gick faktiskt ganska bra. Det blev ingen duns i backen om än hon verkade vara sugen. Höll mig på gården den här gången och det var nog klokt. Dels för att jag var ensam ute på gården, ville inte uppmana henne till att "haka på en polare" riktigt och att ha nära till stallet om jag skulle flyga av.
 
 
Började med att longera henne i skritt och trav enbart för att hon och jag skulle få känna av läget lite, gick sådär, hon var ganska irriterad på det mesta vad utrustning heter, detsamma när jag hoppade upp. Red några varv runt gården och testade styrningen lite samt att korrigera så snart hon började dumma sig. Blev en eller två gången hon försökte med rackartyg men jag vann. Avstigning och sedan så gick vi runt lite och kände på läget, pustade ut efter det lilla.
 
Därefter så kom Mats hem efter en tur med Disa, så fick han testa på att longera Allie lite så jag skulle få se hur han gjorde. Blev lite hjärngympa och sen fick hon gå in för dagen, lilla gumman.
 
Kanske inte den mest givande dagen vad gäller hela inridnings-processen men det är ju det lilla som räknas. Eller hur?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: