rosearoxo

Chockad!

Kategori: Allmänt

Jag är fortfarande stum...
 
Idag hände någonting otroligt, fantastiskt!
Jag har sökt jobb efter jobb i Norra delarna av Sverige i flera månader, testat allt. Ändrat CV, skrivit om personligt brev, skrivit personliga personligt brev, inriktat CV efter företag, spontanansökan.. Listan bara fortsätter! Det absolut enda jobbet som jag blivit tillfrågad att komma på intervju är på Korvgubben men det blev heller ingenting.. Har haft panik, ångest och alla möjliga olika sorters åkommor pga. stressen efter att finna ett nytt jobb. 
 
Bestämde mig i Tisdags kväll för att nu ska jag bredda mitt sökområde. Satt mig ner, skrev om CV lite, bad min syster Emely att läsa, hon skrev till lite och så fortsatte det. Frågade sambon vart i hela Sverige han skulle kunna tänkas flytta om det blev panik, svar: Karlstad! Skickade in 6 arbetsansökningar på relativt bra jobb.
 
PANG!
Ett samtal imorse kl 08:45, arbetsintervju Karlstad. Kunde ju givetvis inte åka dit nu, telefonintervju i nästa vecka. Underbart! Smickrande! Hallelujah-moment. Jag är fortfarande attraktiv på arbetsmarknaden. Woho! 
 
PANG!
Samtal kl 10, arbetsintervju Karlstad, "Kan du komma imorgon?" svar nej. Bor ju i Skellefteå. 
Jaha fint, kan du tänka dig åka ner? Mja, jo, kanske.. Han återkommer på Måndag och vill ha svar om jag kan tänka mig det eller inte och om jag vill, så reseplan för nästa vecka.. 
 
Ursäka, men vad fan hände?
 
Är det verkligen så illa, att Norrland inte har någonting att erbjuda sina invånare? Kan det verkligen vara så, att jag måste flytta till Karlstad för att få ett jobb? Några dagar att fundera, dividera och samtala.. Sen får vi se! Lite ångest över att ta ett beslut.. Trodde ju aldrig någon skulle ringa, men så helt plötsligt, som en saga, så ringer telefonen.  
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: