rosearoxo

Väkommen jag!

Kategori: Allmänt

"En blogg (avkortning av webblogg; av engelskans blog, kortform av weblog från de engelska orden ’web’ och ’log’), webbjournal[1] eller webbdagbok[1] är en webbplats som innehåller periodiskt publicerade inlägg och/eller dagboksanteckningar på en webbsida där inläggen är ordnade så att de senaste inläggen oftast är högst upp.

Bloggar har de senaste åren blivit mycket populära och fenomenet har vuxit lavinartat. Indexeringstjänsten Technorati har sedan 2003 följt utvecklingen och uppskattar att det, i mars 2007, skapades omkring 120 000 bloggar dagligen i världen.[2] Två år senare, april 2009, beräknas ca 190 000 bloggar startas varje dag. Det blir mer och mer vanligt med bloggar."

För er som inte visste.

En kort presentation om mig, jag bor i en liten by utanför en liten stad i lagom höjd av Norrland. Mina största intressen är djur, natur, inredning (som jag suger på), design (dålig på det med), samt köksbestyr av alla de olika slag. Jag älskar att laga mat och baka. Mitt hem är ett städat kaos, det vill säga: Jag vet vart mina saker ligger och vart jag mest troligt kan hitta det jag inte vet vart det ligger.

Min hela existens är mer eller mindre ett kaos, upp som solen och ner som en kanonkula. Jag är glad och lätthanterlig när jag inte är sur och ilsken som en flodhäst (som är väldigt aggresiva i fel umgänge, tro det eller ej). Här hemma så bor jag tillsammans med min sambo S och våra två katter med väldigt udda namn, Skidoo och Electra/Ellis, mitt andra hem är stallet där jag har en häst vid namn Allie also known as "lilltanten".

Jag har en tendens att förvandla mitt hem till "my-little-pony-kräk" efter en sjuhelvetes karuselltur. Jag mixar/matchar färger hur jag vill. Det genomgående temat är RTL (rosa, turkos, lila), eftersom att jag har en sambo tvingas han leva i den förskräckliga men mysiga färgkombon som han helt ärligt har klagat över hundra gånger men hans ögon har vant sig så nu suckar han bara när nästa nya färgbomb sveper in. Kort och gott: Det finns ingenting diskret med mig och jag har ingen susning om vart beige ligger på färgskalan. 

Svart är en annan färg jag uppskattar, i klädform.

Min tanke med bloggen är att ta upp livets alla funderingar, bra som dåliga. Hoppas ni kommer trivas och följa mig på alla mina olika skumma mentala äventyr.  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: