rosearoxo

Söndagsstek

Kategori: Allmänt

Söndagssteken står på spisen och puttrar för fullt, första gången jag testar göra en och måste säga att det verkar vara relativt lätt. Lång tid tar det men det sköter sig självt så egentligen varför gör man det inte oftare? Hoppas bara att det kommer smaka lika gott som det verkar, alla kan vi ju misslyckas men hoppas att det går vägen nu.

Idag har varit en härlig dag, förutom att vakna upp med baksmälla (mer om det senare). När vi kom hem så gick jag till mamma och gav henne morsdagspresenten som jag var väldigt nöjd över i år. Ett halsband med massor av hängen och en topp i flera olika färger. Bild kommer senare! Mamma verkade då dessutom nöjd så det gick hem även hos henne. Hursom, var där och minglade en stund med en kaffekopp i trynet sedan begav jag mig till syster Frida och vi åkte till stallet. Duschade lillgrisen, hon älskar ju att rulla sig i lera så det var ingen lätt match vill jag väll påstå. Förstår inte hur en häst kan bli så smutsig. Hon älskade duschen, klart det är skönt att bli lite svalkad när det är så varmt ute som det är nu. Gick hem och påbörjade maten, nu måste jag ta mig an det enorma diskberget som har växt en aning och sedan ska jag göra en förrätt och en efterrätt lite snabbt så även middagen blir lite glamourös.

..Åh vad jag älskar att laga mat, finns verkligen ingenting som är i liknande kategori som det. Speciellt om maten blir lyckad, snacka om himmelrike och man vet att man har gjort det själv. Underbart!

Senare ikväll blir det en sväng förbi Mamma och Pappa igen och äta tårta, kommer bli mums.
och sist men absolut inte minst, min lilla Mamma, grattis på mors dag. Älskar dig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: