rosearoxo

Måndagshysteri..

Kategori: Allmänt

Måndag är en av de dagarna i veckan som borde avskaffas!
Förstå hur lätt livet skulle vara, Söndagsångesten ut genom fönstret likaså Måndagströttheten. Efter Måndag så är det en dag närmare helg, fyra dagar känns såå mycket kortare än fem dagar, jag å andra sidan som jobbar skiftgång och går lite huller om buller brukar sällan följa veckornas bestämda ton, däremot Söndagsångesten går inte att slippa, även om man går på långledigt Måndag morgon. Någonting som alltid är uppskattat.

Den här Måndagen har gått i rasande snigeltempo kan man väll kalla det. Började dagen väldigt sent och fick stressa mig till stallet sen bar det av till jobbet. Har tyvärr inte så mycket att rapportera då jag jobbar eftermiddag, förutom att jag fick mig ett rejält städryck nu på kvällen, rensat både kylen och skafferiet så nu ekar där tomt, taggar för storshopping snart igen.

Har en tanke om att helgen ska gå i matens tecken då jag har långhelg. Trerätters på Lördag och Söndagsstek på Söndag afton om det går som jag planerat, sen verkar sambon planera annorlunda än mig men vad säger att jag inte kan ha en trerätters mysmiddag med mig själv? Snacka om att unna sig på veckoslutet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: