rosearoxo

Katteri-kattera

Kategori: Rosea's husdjur

Tänkte skriva en uppdatering om vad som händer på kattfronten. Allt är väldigt lugnt och harmoniskt, klart de små skriker när mjölkmaskinen inte är i närheten men hon rusar dit fort som attan och är redo att mjölkas ur, rena rama stålmorsan måste jag säga. Däremot så har hon inte riktigt bestämt sig om vart hon ska ligga med de små underverken så nu har hon flyttat runt dem lite, just nu ligger hon under soffan och myser med dem men det återstår väll att se om vi får henne att stanna i lådan med dem. Gud så söta dom är! Eftersom att det här är det enda kull kattungar jag någonsin kommer att hantera (möjligtvis) så kommer jag att njuta av de små liven.

För er som undrar så ja, jag och S (mest jag) var väldigt oansvarig att låta henne springa ute okastrerad och jag visste att löpen väntade runt hörnet, vi höll henne inne tills hon bestämde sig för att kissa i vår säng och då kändes det som "bära eller brista", då fick hon gå ut och sen var skadan redan skedd. Som tur var så blev det bara fyra små underverk och de ska jag njuta av så in i bomben, sen klart dom kommer bli terrorister om några veckor men det är ju då det "roliga" börjar. Självklart ska kattungarna in till veterinären och chippas/vaccineras när de kommer i rätt ålder.

En väldigt god nyhet är att hela kullen är prelle-bokade så jag är 110% säker på att de kommer få helt underbara hem. Helt galet hur sjukt det var när jag berättade att hon skulle ha bebisar, väldigt många blev som tokiga och skulle boka en, så nu hoppas jag på det. Det blev då två orangea, en cremefärgad och en svart/vit.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: