rosearoxo

Upprörd!

Kategori: Rosea's ilska

Som vanligt så ligger jag uppe mitt i natten och surfar runt på diverse olika sidor. Nu ikväll innan jag skulle lägga mig för att sova råkade jag trilla in på en forumtråd angående ett självmord som ägt rum i Stockholm. Jag blir så upprörd över detta. Flicka i fråga som begick självmord var 14 år gammal, hon hade stått på tunnelbanan och gråtit ensam, ingen jävel hade brytt sig, i nästa sekund hoppas hon framför tåget... 14 ÅR GAMMAL!
Vad är det för typ av samhälle vi uppfostrar våra barn i idag? Det är sån vansinnig hets om utseende, mode, träning och anorexi att man börjar må illa. Tonåren är nog så tuffa som det är, varför ska man försvåra det? Det är inte normalt att en fjortonåring beter sig som en vuxen och sedan hetsar andra till att göra precis samma sak. När ska barn få vara barn och växa upp i takten det var tänkt?
Skickar alla mina tankar till flickans anhöriga och hoppas att någon har tagit nytta av det här. Att informera barnen i skolan och hemma att man är fin precis som man är och att man duger bra för den man är och vad man gör. Sen kanske vi människor ska stanna upp och fundera en stund, är det så fruktansvärt svårt att visa intresse i andra människor och verkligen fråga hur folk mår? På riktigt! Inte bara standardfraserna. Ett "hur mår du" idag är ungefär samma sak som att säga hej och gud förbjude om man säger dåligt, då ska det pratas om väder och vind istället för att alla är så upptagen med sina egna problem att de inte ens kan stanna upp och tänka att någon faktiskt mår sämre !
Tänk på den och sug på karamellen så kanske vi kan hjälpas åt att göra verkligheten till ett behagligare ställe att vistas på. Godast!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: