rosearoxo

Closing time..

Kategori: Allmänt

Ursäkta kära läsare att jag inte updaterat bloggen på väldigt länge. Kan väll bara försvara mig med att det har hänt så sjukt mycket saker den senaste veckan att jag har tappat på det mesta. Kan väll säga att både jobbet, nära & kära, hästen samt bloggen har blivit lidande. Tyvärr!

Hursom, vart ska jag börja? I Lördags bestämde jag och min sambo att det var dags att gå isär pga. många olika anledningar, absolut inte för att kärleken tagit slut utan för omständigheter som varken jag eller han kan rå för. Så nu lever jag dag för dag och försöker anpassa mig till att leva ensam. Lägenheten är så gott som tom och likaså är det i min säng på kvällarna, men det är någonting jag börjar vänja mig mer med. Svårt är det, tufft som fan, men det är bara att fortsätta hålla huvudet ovanför ytan och försöka simma sig i land.

Som tur är, har jag så mycket kärlek i mitt liv, till min familj, mina djur och framförallt mina vänner så jag har haft ett enormt stöd, som jag dessutom har haft i mitt ex. Vi finns verkligen där för varandra och det känns skönt. Inget krig och så gott som inga sura miner. Väldigt behändigt att vi kan göra det här på rätt sätt!

För er som undrar varför jag inte längre finns på facebook, inaktiverade mitt konto just för att jag inte känner att jag orkar med det just nu. Kanske kommer jag tillbaka i framtiden, det får endast tiden utvisa.

Annars så har jag ridit Allie med sadel första gången idag, det gick superbra. Är väldigt nöjd över lilltjejen och hon skötte sig super, även om det inte alltid är lätt att förstå vad som betyder vad men det tar sig. Taggad till tusen på att upprepa det imorgon. Bilder kommer senare.

Sen har jag eventuellt hittat mig en foderhund, fick besök av lilla hunden Tyson idag och hans ägare Therese samt en av hennes bekanta. Herregud vilken sötnos. Mitt hjärta smälter bara av tanken på honom. Så nu kommer han förhoppningsvis komma och sova över hos mig på midsommar så får vi se hur det funkar. Håll en tumme för mig!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: